December 08, 2012

Gadis18



Sakit. Masih lagi lemah. Masih lagi berdenyut. 

Alhamdulillah, aku masih lagi bernafas. Lihat, aku masih lagi mampu untuk menaip walaupun menggunakan jari jemari tanggan kiri. Asalkan aku mampu. In shaa Allah akan pulih seperti sedia kala.

Jam 9.45pagi di bilik pembedahan. Umi, abang setia menunggu aku di hadapan pintu. Opah  setia menunggu aku dirumah. Jenuh menahan sakit setelah sekian lama. 

'YaAllah, kau berilah aku kekuatan menanhan sakit ini.' 
lima minit kemudian .......... Doktor cemas, pendarahan terlalu banyak. Empat doktor mengelilingi aku. Tiga jururawat bertungkus lumus mengelap darah yang memancut, yang mengalir seluruh tubuh aku.
YA ALLAH! YA ALLAH! YA ALLAH. Berulang kali. Ungkapan ini tidak pernah lekang. 

Alhamdulillah jam 11.45pagi pembedahan aku selesai. 

Breast abdomen, ini lah penyakit yang selama ini aku tahankan. Aku cuba cekalkan hati. 



4 comments:

  1. sakit tu penghapus dosa kan
    sabar syg
    -na'dz

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah eva bersyukur kerana semua ini terjadi. In shaa Allah eva akan sabar. Thanks sys sebab sentiasa bg sokongan.

    ReplyDelete
  3. salu tabahkan diri.
    bila dah salu semua tu akan jadi lali :)

    ReplyDelete